Inloggen | Account maken



Wachtwoord vergeten?
Gratis account aanmaken

| Adverteren
MusicFromNL, Dé muzieksite van Nederland
 
 

MusicFrom.nl en Winston Kingdom voeren actie voor een betere Artiestenregeling

14 feb 2001, 17:04 | rubriek: Algemeen | door: Monique | gelezen: 4677x | Reacties: 91
Zoals bekend kan de Artiestenregeling 2001 de doodsteek betekenen voor het Nederlandse clubcircuit. Podia, bands en artiesten worden geconfronteerd met hogere kosten waardoor het bijna onmogelijk wordt het hoofd boven water te houden. Ook het publiek wordt het moeilijk gemaakt om voor een redelijke prijs een leuk optreden te bezoeken.

Het eerste poppodium dat zijn deuren zal moeten gaan sluiten is Winston Kingdom in Amsterdam. Zij stopt per 1 maart met het programmeren van live muziek. Een belangrijke voedingsbodem voor amateur- en semi-professionele muzikanten en bands zal verdwijnen.

Winston Kingdom is natuurlijk niet de enige, echter wel de eerste die met problemen kampt. MusicFrom.nl heeft in samenwerking met Winston Kingdom deze gelegenheid aangegrepen om een email actie op touw te zetten waarbij zij deze email-petitie op 13 februari willen aanbieden aan staatssecretaris van Cultuur Rick v.d. Ploeg.

MusicFrom.nl is van mening dat de Nederlandse muziekcultuur gevaar loopt door de ingestelde belastingwet en hebben daarom OC & W benaderd om deze belangen binnen het kabinet te verdedigen. Na meerdere malen contact te hebben gehad met OC & W, bleek echter niemand van hen bereid deze petitie in ontvangst te nemen.

Aankomende dinsdag, 20 februari, heeft staatssecretaris Bos om 14.00 uur een gesprek met enkele vertegenwoordigers van Nederlandse poporganisaties en OC & W. MusicFrom.nl heeft nu besloten zelf de email petitie die dag om 13.45 uur aan te bieden aan de staatssecretaris. De stem van het 'muzikale volk' moet worden gehoord! Lokatie is Ministerie van Financiën in Den Haag.

Dit gesprek kan aanleiding zijn het negatieve effect dat de huidige Artiestenregeling 2001 heeft voor podia en bands/artiesten om te zetten in een positief effect. De uitzonderingsregeling die geformuleerd zal worden, kan worden gebruikt om een zo gunstig mogelijk klimaat te scheppen voor het Nederlandse clubcircuit.

Als je wilt dat de Artiestenregeling 2001 wordt gewijzigd, onderneem dan actie en geef je email adres door via deze link

We rekenen op je steun! Deze actie loopt tot en met zondag 18 februari, dus doe ontzettend je best.

Alvast hartelijk bedankt van het MusicFrom.nl team en Winston Kingdom!

Eerdere en uitgebreidere berichtgeving over Winston Kingdom en de Artiestenregeling




Reageren op dit bericht Reageren

MusicFromNL is een interactief platform voor muziekliefhebbers, muzikanten en bands. Wij steunen bijzondere bands van Nederlandse bodem. Ook jij kunt hierin jouw rol spelen! Nieuwsgierig? Maak dan een gratis account aan.
 
 
 
 
 

Reacties

Jeroen Blijleve   schreef op 26 jan 2001, 17:07:
Onwijs bedankt Monique voor je inzet. Ik hoop echt dat dit enige druk kan uitoefenen op de politiek.
Succes!

Groetjes,

Jeroen
Redhead   schreef op 26 jan 2001, 17:41:
Jeroen!

Je verdient het van harte dat je de helpende hand wordt toegestoken. En Winston is gewoon een van de betere podia in Nederland en het zou toch zonde zijn als deze gesloten zou moeten worden en iedereen naar een nieuwe baan zou moeten zoeken. Wakker maken daar, die politieke gasten! You are very welcome dus!
Nicole   schreef op 27 jan 2001, 10:12:
Als we nou met z'n allen dit berichtje doorsturen naar vrienden en bekenden zodat die het ook kunnen ondertekenen. Dit is toch belachelijk dat Winston zou moeten sluiten een van Neerlands belangrijkste Poppodia. Mijn stem hebben jullie alvast!!!!
John Lemaire   schreef op 29 jan 2001, 17:41:
Ik wil ook dat de artiestenregeling word herzien, zeker voor de kleine bands en artiesten.

Succes!!
4 Your Ears Only   schreef op 29 jan 2001, 17:48:
Erg goed initiatief dat ook door de volgende bands wordt ondersteund;

Jammah Tammah
Zebra
Monsters f/o Ska
the Blaster Master
Step Forward

MEEDOEN!!!
Titus   schreef op 29 jan 2001, 17:54:
Geheel mee eens, we hebben ook onze site aangepast (http://www.lawn.nl) om hier meer aandacht op te vestigen.. tis een schandaal!!
Livin'stone   schreef op 29 jan 2001, 19:11:
Bij deze steunen wij Winston Kingdom en uiteraard de rest van de Nederlandsche podia om een betere artiesten regeling "zonder podia geen bands ,zonder bands geen podia".
GRoeten uit Zwolle.. Raymond.
http://www.xs4all.nl/~lstone
Marcel Tabbers   schreef op 29 jan 2001, 20:16:
Als medewerker van het Venlose poppodium Perron 55 én als muzikant onderschrijf ik de acties vóór een betere Artiestenregeling. Het is ronduit belachelijk dat in een 'ontwikkeld' land als Nederland dergelijke regels worden bedacht!

Met (nog steeds) vriendelijke verzetsgroet,

Marcel Tabbers, Venlo
Giovanni Nervo   schreef op 30 jan 2001, 01:08:
En dat terwijl Van der Ploeg zichzelf als zo'n grote podiumliefhebber betiteld. Dat mag 'ie wel even komen uitleggen dan.
Nederland, dat is pindakaas, fietsen én poppodia. Politici die zonodig hun sporen willen nalaten, kan dat misschien alsjeblieft ook op een positieve, opbouwende manier? Bijdragen in plaats van afbreken? Of past dit denken niet in hun 'persoonlijke loopbaanontwikkeling'? Moet daarvoor zoveel goeds voor worden opgeofferd? Ik dacht het niet!
Brian Nepstein   schreef op 30 jan 2001, 08:45:
Als er een benefiet moet komen, dan willen de Stilettos de boel wel effies platrocken!

<a href=http://www.stilettos.nl target=new>www.stilettos.nl</a>
Ruud Weber Jr.   schreef op 30 jan 2001, 13:44:
Ik als muzikant en programmeur van poppodium Atak steun deze actie van harte. Er moet gewoon voor het kleine circuit een ondergrens vastgesteld worden voor onkostenvergoedingen (zo is het ook voorgesteld door verschillende organisaties)
Verder raad ik iedereen aan die hier mee te maken heeft om met zijn eigen belastingdienst in gesprek te gaan. Zij weten namelijk ook niet wat zij er mee aan moeten. Zij zijn ook degenen die adviezen moeten gaan geven aan Den Haag over de nieuwe regeling. Ook is het goed als ze meer kennis van de materie krijgen, dit ontbreekt namelijk nogal eens!
Idee: actiedag waarop alle muzikanten tegelijk naar de belasting gaan om massaal KVB's (kostenvergoedingsbeschikking)aan te gaan vragen (individueel per optreden zoals het nu moet!!)Mischien dat het dan duidelijk wordt dat dit niet werkt.
Succes en hou me op de hoogte!!!
ton jacobs   schreef op 30 jan 2001, 15:33:
Nieuwe beasting regels zijn nodig, zo ook vereenvoudiging. Er bij stil staan of een verschuiving van verantwoordelijkheid (innen van eventueele verpichtingen) wel datgene opleverd wat word beoogd. Als je de schade van de eventuele baten aftrekt dan blijft er tenminste een culturele achterstand over. De betrokken bands en zalen, cafees en Jeugd honken e.d. ontwikkelen zich ook niet verder en voor zover van toepassing moet er meer subsidie komen om toch te voldoen aan een bepaald programma. Wij kunnen gezamelijk betere regels bedenken die meer rendament opleveren. Mijn advies aan het ministerie is als je ergens een poot uit wil trekken neem dan geen mug maar een olifant . Laten we er voor GAAN.
Bassie   schreef op 30 jan 2001, 18:05:
Ik begrijp nog niet helemaal hoe het zit met die nieuwe regeling.
ik zou graag meer uitleg willen hebben.
Ik vind het wel een hele goede zaak dat deze actie gestart is.
Ik speel zelf in een band van 5 personen.
we zijn nog maar een half jaar bezig maar het is gewoon heel gaaf om te doen.
wat ik het liefste doe is muziek maken en ik kan geen dag zonder.
Als ik nergens meer het podium op zou kunnen klimmen zou ik dat heel erg vinden.
ik denk dat ik namens vele spreek, in ieder geval namens onze bandleden.

Pianist/gitarist.
Bas Bakker. (Bakker16@hotmail.com

Ps. Graag reactie.
succes met jullie actie.
tancredi   schreef op 30 jan 2001, 20:17:
fuck the superbowl, free music !
Danique   schreef op 30 jan 2001, 20:25:
Helemaal mee eens!
deyene   schreef op 30 jan 2001, 21:34:
Ik zou ook wel iets meer info over de artiestenregeling willen hebben, of gaat ie inderdaad gewijzigd worden, want dan wacht ik nog even!

Succes
titus rudolphy   schreef op 31 jan 2001, 09:37:
Ik hoop dat deze actie rik v/d ploeg doet inzien dat hij op de verkeerde manier in de goeie dingen snoeit. Popmuziek is naast beeldende kunst één van de belangrijste culturele uitingsvormen. Het draagt in hoge mate bij aan de identiteit van mensen, zowel individueel als binnen de leefgemeenschap. Poppodia en (beginnende) bands zodanig financieel dwarsbomen dat er niet meer tegen een redelijke prijs van te genieten is betekent dat alleen de rijkere groep binnen de samenleving het zich kan veroorloven of dat er veel minder gaat gebeuren binnen het nederlandse clubcircuit.
Ik wens je heel veel succes met deze actie.
Hou mij en mijn collega's op de hoogte!
Patrick 'Stuif'`   schreef op 31 jan 2001, 11:17:
***domme! Eindelijk, eindelijk na zo'n 7 jaar prutsen is Extreem Eczeem eindelijk de oevenruimte ontgroeid, en nu, nu komt de Nederlandse regering met een systeem waardoor het voor een beginnend bandje moeilijk wordt zonder belachelijk hoge eigen kosten of een overweldigende administratie een optredentje te doen. We staan met onze herrie hooguit 40 minuten op het podium. Vanzelfsprekend moet ervoor en erna veel geregeld worden. Maar indien we een paar dagen van tevoren te horen krijgen dat we aan de andere kant van Nederland een setje mogen komen spelen, is het volgens mij al te laat om een regeling met de belastingdienst overeen te komen ten aanzien van de onkosten, waardoor het dus onmogelijk is een centje over te houden na zo'n optreden. Ik wens Nederland Muziekland veel succes met hun gevecht tegen deze 7 koppige draak, zoals onze regering zich schijnbaar graag wil profileren!
Jam-N-Ar   schreef op 31 jan 2001, 12:58:
Ook Jam-N-Ar steunt de Winston, 't is zo'n beetje ons vaste podium geworden de afgelopen jaren. Tijd voor een groots onbekende bandjes protest-festival in Den Haag, voor de deur van de Tweede Kamer?
http://www.jammie-en-arie.com/
Paul   schreef op 31 jan 2001, 12:59:
Idiote zet van Vermeend en co. Is het de bedoeling om subsidie van podia via deze weg terug te krijgen??
Overheden zien zo graag organisaties op eigen benen staan. Dat wordt nu voor de poppodia wel heel erg moeilijk gemaakt.
Fraaie toepassing van het draagkrachtprincipe...niet!!

Nicole Hollenberg   schreef op 31 jan 2001, 14:15:
Succes
Marloes   schreef op 31 jan 2001, 19:25:
De Catholic Girls zijn erg boos over deze bezopen maatregelen en steunen daarom deze actie van harte. Heel veel succes!

Marloes, zangeres van Catholic Girls (Amsterdam)
marijntje   schreef op 31 jan 2001, 20:08:
Als ze nu gewoon maar de 100% KVB gaven zoals ze al deden is het prima hoor,maar aangezien nu de belastingdienst gaat bepalen wie wat toekomt
geloof ik niet dat er nog sprake is van vrije expressie !!!!Kom muzikanten...soliciteer bij
de belastingdienst zodat we allemaal zelf kunnen
bepalen dat we allemaal goed bezig zijn.
Het publiek moet de keuze kunnen blijven maken
en niet de politiek!!(tijd voor protestsongs?)

Veel succes
Marijntje "bass" BD'63
Meike Kokman   schreef op 1 feb 2001, 10:28:
Jammer, jammer, jammer.............

DE artiestentegeling is DE doodsteek voor de kleienere poppodia in Nederland: niet iedereen wil naar Britney Spears in de Ahoy tenslotte. Hou muziek en de uitvoering hiervan toegankelijk en zorg voor redelijke toegangsprijzen!!!!!
Erik de Ruijter   schreef op 1 feb 2001, 13:14:
Goed zo! Axi Axi!

Ik doe mee! Op naar het binnenhof!

Erik

Boombox AQ   schreef op 1 feb 2001, 13:24:
http://www.art12.com supports de aktie
DoPe!   schreef op 1 feb 2001, 16:06:
Naar het binnenhof dan maar! No questions asked... KEEP MUSIC ACCESSABLE!!!
Ruud van De Lans   schreef op 1 feb 2001, 16:53:
Als jongerenwerker, geluidsman, artiest en programeur weet ik maar al te goed welke klap heer Bos en zijn kornuiten heeft uitgedeeld.
Ik steun elk initiatief! en hoop dat er snel verandering komt in deze belachelijke situatie.
"Bos is de klos" lijkt me een mooie slogan voor een campagne.
Succes allemaal!!
Ook namens jongerencentrum "De Lans"
je naamRO   schreef op 1 feb 2001, 19:20:
De nieuwe regeling treft mij ernstig in mijn Wik portomonnee en het zelfstandig worden lijkt verder weg dan ooit daar de kosten voor ons persoonlijk stijgen en het al niet zo makkelijk was. De nieuwe regeling vraagt erom dat je geld voor jezelf kunt voorschieten en dat kan weleens niet en daarom zal het nog lastiger worden. Succes met de actie.
Punk Page Peter   schreef op 1 feb 2001, 19:24:
Ik zou graag met mijn site http://www.punkpage.nl/ deze aktie ondersteunen. Zou iemand mij een mailtje kunnen sturen met info over hoe ik het beste dat kan doen?
Peter   schreef op 1 feb 2001, 21:34:
Keep the music alive !! Veel succes
www.barata.nl
Rob   schreef op 1 feb 2001, 22:07:
Ook ik vind het belachelijk dat er een artiesten regeling gekomen is waarvan de artiesten de organisatoren en het publiek de dupe van worden
John Tahitu van Maanen   schreef op 1 feb 2001, 23:08:
Ook ik heb hem doorgestuurd naar 10tallen mensen.We moeten deze paarse shit afstoppen.
groetjes, John
www.propellerlounge.com
René Blom / Muziekcafé De Maan, Arnhem   schreef op 2 feb 2001, 00:45:
Wie heeft die achterlijke E-mail protestaktie
bedacht??? Bij het opstarten van mijn computer
heb ik ruim 25 minuten gewacht, alvorens ik
de 121 E-mails met verwijzing naar deze site
had binnengehaald. Wat een gezeik!!
Wat de nieuwe artiestenregeling betreft:
Het is inderdaad niet allemaal even handig
en logisch, maar er valt mee te werken. Zeker als
een band een stichting of vereniging is. En voor een
goede buitenlandse band mag de bezoeker best
betalen. En als de buitenlandse band niet goed is,
dan zet je er toch een nederlandse band neer die
wel goed is en (betalend) publiek trekt.
Voor de belastinginspecteur is de nieuwe regeling
overigens het meest vervelend met al die aanvragen.

Alfred   schreef op 2 feb 2001, 14:10:
Krachtens de nieuwe artiestenregeling dient 20% loonheffing op de gage te worden ingehouden. Dit is minder dan onder het oude regime! Ik moet derhalve vaststellen dat de nu moord en brand gillende artiesten en muziekpodia de gage blijkbaar altijd onder het valse mom (ook onder het oude begrip van fictieve dienstbetrekking!) van onkostenvergoeding uitkeerden. Kan iemand mij uitleggen waarom muzikanten niet gewoon belasting zouden moeten betalen, net als ieder ander, en waarom zalen, kroegen etc. niet gewoon belasting op uitbetaald loon zouden moeten inhouden, net als iedere andere werkgever?
Ik teken op grond van het vorenstaande niet mee, maar wens jullie niettemin succes met de aktie. Als het lukt is het mooi meegenomen (maar niet meer dan dat m.i.).
Thuss   schreef op 2 feb 2001, 15:33:
Een schande, deze nieuwe regeling. Niet alleen voor zalen en bands, maar ook voor concertbezoekers. Wij ondersteunen daarom deze mailactie volkomen, niet alleen als band die eerder in Winston Kingdom heeft gespeeld, maar vooral ook als muziekliefhebbers.

Met vriendelijke groet,
Thuss.
Soaptrip   schreef op 3 feb 2001, 12:07:
Dit is een goed initiatief, laat je stem horen! Met deze regelgeving gaat onze hele muziekcultuur op zijn gat! Succes met actievoeren, onze steun heb je...
Dick Wagensveld   schreef op 3 feb 2001, 16:05:
Wanneer begrijpen de heren politici nu eens dat alle aardige plannen die zij bedenken ook nog door ambtenaren uitgevoerd moeten worden? Timmer alles maar lekker dicht met je regeltjes, dan kan er onderhand helemaal niets meer plaatsvinden in het kleinere, maar veel leukere muziekcircuit!
Protesteer!!!!
femma   schreef op 3 feb 2001, 16:13:
Ik ben niet zo goed op de hoogte van wat er allemaal gebeurd daar in Amsterdam maar ik hou erg van muziek en ondersteun jullie actie.femmaH@hotmail.com
Martijn B.   schreef op 3 feb 2001, 18:51:
Laat nieuw NEDERLANDS talent niet de dupe worden van deze f..k artiestenregeling!!!
Jacqueline   schreef op 4 feb 2001, 18:44:
Het is een groot triest verhaal;leuker kunnen ze het niet maken???Ik wens jullie heel veel succes. "Bos we rammen erop los"
Ozzy   schreef op 5 feb 2001, 10:55:
Hoe moet beginnend talent nu ooit aan de top komen? De nu-metal formatie
F.R.E.U.D. steunt de actie. En we zien jullie wel in Den Haag!
Succes en tot 20 februari
Arthur de Landes   schreef op 5 feb 2001, 12:03:
Met deze reactie wil ik als artiest/
free-lance muzikant laten weten, dat een "artiestenregeling" zoals deze een ware
strop is! Ik zie dit niet als een
uitkomst en zeker niet als een beter beleid.
Broodroof!!!

Arthur de Landes
Miriam Feuth_Mulligansje naam   schreef op 5 feb 2001, 13:00:
Hierbij onderstrepen wij de aktie van Winston Kingdom tegen het nieuwe belastingstelsel voor artiesten. Ook wij zijn een klein podium dat met ondergang zal worden bedreigd. Enige jaren geleden hebben we ons allemaal diep in de schulden moeten steken om aan de geluidseisen van de milieuwet te voldoen en nu dit! Dit wordt de ondergang van muziek en cultuur in Nederland!
Wij sluiten ons aan! Succes,
Miriam Feuth. Mulligans Irish Music Bar.
Ron   schreef op 5 feb 2001, 14:49:
deze belachelijke artiestenregeling moet de kop ingedrukt worden.
Steun daarom allen deze actie!
Succes musicfrom.nl!!
Ron Bakker
www.cyberpopbureau.com
bart van tol   schreef op 6 feb 2001, 17:27:
Ik ben van mening dat nieuwe artiesten een kans moeten krijgen dus dat die maatregel van de overheid met terugwerkende kracht moet worden teruggevoerd. Sterker nog het moet voor aankomende artiesten juist makkelijker gemaakt worden om zichzelf te bewijzen. Ik hoop dat ik met dit berichtje jullie van dienst kan zijn en dat er vele anderen met mij dat doen.

Veel succes verder met de actie. Ik hoop dat het lukt!

Bart van Tol
DJ Joep   schreef op 6 feb 2001, 19:13:
Deze regeling zou ook voor DJ's gaan gelden ?? volgens mij is deze regeling dan ter bevordering van de illegale feesten hier in de buurd (zuiden des lands)

Live Music rulezzz
En schud die eikels in Den Haag nou eindelijk eens wakker !!!

DJ Joep
Monique Verhoeven   schreef op 7 feb 2001, 00:01:
Aktie voeren is nodig ! Wij muzikanten werken ons uit de naad om de mensen te amuseren (ook de sukkels die dit soort plannen verzinnen !). Daarvoor oefenen we veel, zijn we meestal bij nacht en ontij op pad en sjouwen we ons een breuk, maar: geen geklaag, het is onze hobby ! De kick die je krijgt van optreden is dit alles meer dan waard, het is leuk als je onkosten-dekkend kunt spelen, maar helaas, het is ons niet gegund. Daar kan ik zo woedend van worden .... Hopelijk wordt men op tijd wakker in den Haag, zodat we niet hoeven te stoppen met musiceren.
Henk Westbroek   schreef op 7 feb 2001, 00:43:
Goed initiatief jongens, Laten ze in Den Haag allemaal maar de TERING genieten.
Helaas is alle actie tegen dovemansoren, ik kan het weten, politici kun je vergelijken
met opgezette fosielen die het culturele gevoel van eem knipperlicht van een volkswage
Kever uit 1965 hebben.
Op die manier helpen ze alles naar de klote!!! en kan ik in mijn eigen kroeg niet eens
meer een leuk bandje de kans geven aan de bak te komen zonder dat ik daarbij
over de rug van muzikanten en publiek de toch al uitpuilende staatkas moet spekken.
TOF jangens in Den Haag... jullie hebben het weer helemaal gebrepen... niet dus.
Valt niet mee he...nadenken!! of een beetje gevoel hebben voor wat mensen
in hun dagelijks bestaan nou echt graag zonder politiek gezeik willen doen.
Mijn steun hebben jullie.
Ricky   schreef op 7 feb 2001, 15:02:
Dit slaat weer nergens op! Het wordt tijd dat die gasten in Den Haag eens flink wakkergeschud worden...Ik hoop dat het voor een keer niet tegen dovemansoren is zoals 'good old' Henk hierboven zegt.

Mijn stem hebben jullie en er zijn inmiddels vele mails de deur uit die tot nog meer zullen leiden...Succes!
Mark Gilligan   schreef op 7 feb 2001, 16:09:
Hi Jeroen,
fair play to you, we all have to stick together cause its killing live musicand importantly Culture. The Tax men are liquidating me after six years of hard work for the music scene in Holland. See you 20th Feb in Den Haag.

Mark Gilligan
Poucha Promotions Irish Music Agency
Theo Manders   schreef op 7 feb 2001, 17:11:
Bij deze sluit ik mij aan bij de reeds genoemde reacties. Als belastdienst op deze voet verder gaat zal erop den duur niet veel van het cultureel gebeuren in Nederland overblijven. Eeuwig zonde met zoveel talent.
Jan Auke   schreef op 7 feb 2001, 18:19:
Uiteraard ondersteunt ook het 8Weekly Webmagazine deze actie. Op www.8weekly.nl/music is er over bericht en een link geplaatst naar deze pagina. Ook deze week zal deze link blijven staan.
Veel succes ermee.

Jan Auke

8Weekly Music
WC Experience   schreef op 7 feb 2001, 18:22:
Grote klasse Moniekske, wij van WC Experience (Brabant)staan met al onze kilo's (480 kilo over 5 bandleden)achter je.........Kaaiveul succes ermee en mocht je hulp nodig hebben, bijvoorbeeld met een benefietfestival dan kun je op ons rekenen.......Land leve de Rock and Loll....
De groeten van WC Experience
Brainstew   schreef op 7 feb 2001, 19:09:
Wij van Brainstew steunen jullie actie want je wordt er toch onderhand simpel van wat ze toch allemaal zomaar kunnen wijzigen zonder er over nagedacht te hebben. Dit soort veranderingen worden bedacht door mensen die er geen reet vanaf weten van wat er gaande is. Mooi klote.
Onze steun heb je. Hopelijk haalt het wat uit!
Rob Schoemaker
Rock This Town!   schreef op 7 feb 2001, 19:13:
Go4it!!!
joris   schreef op 7 feb 2001, 20:31:
Kan beter, moet anders. Deze en komende generatie's (bestaande uit diverse subculturen) hebben een plek nodig om zich te uiten. PLEASE ondersteun de actie.
Een goudvishal medewerker.
Tha Sistaz   schreef op 7 feb 2001, 21:23:
de maatschappij is klote! de regering sucks. Dat die stropdassen en dooie rooien gewoon hun werk goed doen en niet onze fun gaan schrappen, de retering heeft toch een vette spaarpot, dus...lang leve PAASPOP (SKENDELCITY..jaja waar theo de king woont en geboren en getogen is= onze trots) en PINKPOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
we zouden die ministers en de rest van de reutemeteut vast moeten binden op een podium en dan onder de muziek van een goed bandje moeten bekogelen met rot vleeswaar en kadavers en fruit in staat van ontbinding!
Strandpaviljoen Instuif/Beach Affairs   schreef op 7 feb 2001, 21:29:
Uitstekende aktie!!! Strandpaviljoen Instuif staat bekend om zijn live muziek op de zondagmiddag, gevestigde namen en beginnende bands (Visbakfestival)hebben aan het Wijk aan Zeese strand gespeeld, is dit verleden tijd???
Niels   schreef op 7 feb 2001, 22:26:
Politiek, is dat niet synoniem met beslissen over zaken waar die oplichters zelf nooit maar ff aan geroken hebben!!!

Ik zie muziekcultureel NL niet graag een langzame dood sterven!!!

Dus bij deze mijn stem met een grote S!
henk   schreef op 8 feb 2001, 09:48:
Sally O'Briens Irish Pub's Zwolle ,Groningen ,Heerlen ondersteunen de actie.
pascal   schreef op 8 feb 2001, 12:44:
heel goed dat er actie wordt gevoerd. er is in dit land sinds tijden niet zoveel geld over geweest, maar de cultuur wordt gewoon de kop ingedrukt, terwijl er nog veel te veel geld gaat naar zaken die dat niet nodig hebben, maar daar ga ik verder niet op in want dan lijk ik een VVD'er en dat ben ik niet. Ook de FM frequenties worden geveild, dus het kan zijn dat je binnenkort ook niet meer naar je favoriete radiozender kan luisteren. Red de muziek in Nederland!
Zara   schreef op 8 feb 2001, 12:55:
Erg okay allemaal...ik sta zeker achter deze actie...maar wat dacht je wat het branden van een cd al niet kost voor een band ...
Dus stop dan ook dat gebrand, wees lief voor de artiest zelf en koop gewoon het desbetreffende cdtje bij de platen zaak !!!
(anoniem)   schreef op 8 feb 2001, 12:55:
Erg okay allemaal...ik sta zeker achter deze actie...maar wat dacht je wat het branden van een cd al niet kost voor een band ...
Dus stop dan ook dat gebrand, wees lief voor de artiest zelf en koop gewoon het desbetreffende cdtje bij de platen zaak !!!
Metalmama   schreef op 8 feb 2001, 19:23:
een doodsteek voor beginnende bands en podia!
Dark Mythology   schreef op 8 feb 2001, 19:28:
Bij deze tekenen wij Vijf man sterk dit geweldige initiatief.Voor eventuele akties mail te dark.
mijn naam   schreef op 9 feb 2001, 15:24:
Waar slaat dit op?
Muziek is er om van te genieten en om lol van te hebben. Eerst die kutprijzen van de CD's en nu nog eens een extraatje erbij voor de regering die toch al miljarden ontvangen!!!!!
Kunnen ze zeker lekker een mooie auto kopen en een leuke vakantie erbij doen.
Wat heb je god!@@#%#mme nou aan dat ene extraatje?
Ik vind het gewoon een echte kutstreek.
Jan van cafe The Rose   schreef op 9 feb 2001, 17:14:
Ik heb in 25 jaar met een bandje spelen nooit een gulden verdient, maar wel heeel veeel lol gehad, en het publiek waar we voor speelden ook.In cafe The Rose (waar ik eigenaar van ben) speelt elke week een band. Dat levert het cafe niet veel op, maar is wel leuk voor het publiek en er is een podium voor de bands. Ik heb in m'n leven nog nooit zoveel belasting betaald als de laastste 5 jaar in de Horeca. Moeten de bandjes er nou ook voor gaan bloeden?
Minister denk nou eens na.
Keep on rocking in a free world.
je naam; vince   schreef op 10 feb 2001, 13:15:
zoasl een oude griekse wijze ooit zei;
het leven is net een neus
je moet eruit halen wat erin zit.
succes
je naam Joop Derks   schreef op 10 feb 2001, 14:56:

Het wordt allemaal hoe langer hoe gekker! Maar waar een wil is, is een weg. Ook hier komen we met zijn alle wel doorheen als we ER VOOR GAAN!!
Dus... STEMMEN EN ACTIE VOEREN! We laten niet met ons sollen!
thafunkmaster   schreef op 10 feb 2001, 16:58:
Soms waren de onkosten ook echte onkosten, soms was het een (zwart) zakcentje. De formaliteiten waren te overzien en getuigde van goede wil aan bijde zijde. Minister Zalm, zelf saxofonist, moet het goedmoedige sfeertje toch toch uit de praktijk kennen. Menig hoogwaardigheidsbekleder heeft zelf ook een geweldig handige (zwartwerkende) schoonmaakster, een 'handig' familielid (tegen onkosten...) of een bandje nodig voor het schoolfeest van zoon/dochterlief. Hoor toe, laten we de sfeer gemoedelijk houden en gezellig doorgaan waar we bezig waren.

Gegroet,

MJ
ruud   schreef op 10 feb 2001, 20:59:
Vindt dat rick er gewoon van af moet blijven
zo krijgen de bands helemaal geen kans om op te treden
Johann Scheers   schreef op 11 feb 2001, 18:51:
Steun jullie actie tegen de grijpgrage overheid,
die meent OVERAL van onze centen te moeten pakken!

Succes!
Aline van Dam   schreef op 12 feb 2001, 07:53:
Als organisator van een festival en met ons verloningsbureau voor artiesten loop ik hier dagelijks tegenaan. De belasting is zelf niet eens voorbereid op het nieuwe systeem. Op papier zijn regels bedacht waar in de praktijk nog geen uitvoering aan kan worden gegeven.Misschien moeten jullie allemaal maar eens massaal een kostenvergoedingsbeschikking (KVB) bij de belastingdienst aanvragen voor je optreden. www.vandamservice.nl
Koen Reesink   schreef op 12 feb 2001, 13:54:
Volgens mij kunnen DIE mensen,
die deze regeling bedacht hebben zichzelf niet eens vermaken; laat staan kunstuitingen als muziek waarderen. Je zou toch verwachten, dat mensen in deze tijd hun oogkleppen zouden willen dumpen... Oogkleppen die altijd maar gericht zijn op rationeel winstbejag, hypocriete regeltjes en de domme illusie van de 'perfecte wereld'-droom van control-freaks!!
Ja, hoor! DAT heeft zin: mensen het moeilijk maken om hun passie te beleven, hun leven te verrijken. Nee, mensen gaan zeker stappen, naar concerten, musiceren, omdat het hoort!? ---Omdat het broodnodig is om de stress van alledag te lijf te gaan, om niet te vervallen in doelloos, zielloos leven, om nog enige medemenselijkheid te voelen, te behouden...

Laat zo'n onbezonnen belastingsregeling mooie kansen niet verzieken. Het is niet triviaal; het is fundamenteel, dat er bekrompen wordt omgegaan met dingen, anders dan geld en bezit.

Verder commentaar lijkt me niet nodig...
je naam Walter   schreef op 12 feb 2001, 20:41:
Aan de paarse depressievelingen van Den Haag. Verzinnen jullie dit soort regelingen alleen maar om wraak te nemen op het feit dat jullie een saaie,stoffige en suffe jeugd hebben gehad!? Pak es gasten aan uit jullie eigen inkomensgroep!!!
je naam Walter   schreef op 12 feb 2001, 20:43:
Aan de paarse depressievelingen van Den Haag. Verzinnen jullie dit soort regelingen alleen maar om wraak te nemen op het feit dat jullie een saaie,stoffige en suffe jeugd hebben gehad!? Pak es gasten aan uit jullie eigen inkomensgroep!!!
Matthijs den Hertog   schreef op 12 feb 2001, 21:58:
Ik vind het belachelijk dat er alleen al zo'n voorstel gedaan is. Diegene die hier achter zitten moeten zich is wat meer druk over hoe ze bands en zalen als Winston kunnen motiveren i.p.v. uitbuiten. Naar mijn mening behoort popmuziek tegenwoordig tot een stukje cultuurgoed en zou daarom alleen maar goedkoper moeten worden. Terwijl er wordt gediscusieerd over de manier waarop men de jeugd in de theaters krijgt, vergeet men dat het grootste gedeelte van de jeugd liever concerten bezoekt. Ik vind het een goede zaak dat dit nou eens duidelijk wordt gemaakt en dat men concertbezoek moet promoten i.p.v. de strop omhangen.... Daarom steun ik deze actie!
Rick   schreef op 13 feb 2001, 12:22:
Als Winston gaat is dat het begin van het einde. Het gaat niet speciaal om Winston, maar wel om alles waar het voor staat en wat er altijd is gebeurd.
Bas "Boos" van de Loo   schreef op 13 feb 2001, 13:49:
Tja, dat is weer een goeie zet van die politieke hei-kneuters;
Zodadelijk wordt er alleen nog maar rotzooi gedraaid terwijl hardwerkende bands er de dupe van worden. Is dat dan goed?

Succes tijdens het gesprek en maak er wat van, namens de "upcomming rock-bands"!
Tjazzel   schreef op 13 feb 2001, 15:43:
Wat is het allemaal weer 'goed' voorbereid door de heren vd Ploeg en Bos, die zo'n nieuwe wet er letterlijk nog even doordrukken! Eerst doen en dan nadenken is blijkbaar het motto. Podia, zalen, muzikanten dragen toch bij aan een rijke cultuur in Nederland, maar blijkbaar is dat een ondergeschoven kindje. Schande! Dit is de zoveelste reactie van een zeer gedupeerd combo dat zich al jaren inzet en hard werkt om brood op de plank te krijgen en te houden... Help ons maar om zeep!!!
The Trembling Highburys   schreef op 13 feb 2001, 15:58:
Hoi,
goed initiatief van Musicfrom ! Het word steeds gekker in Nederland. En de regering maar bakkelijen over straat jeugd, openbaar geweld, dronkenschap enz. Niet zo gek, men ontneemd alle ruimten waar men zich nog kan vermaken. Straks ook geen podia meer waar je rustig en veilig van een goed stukje live muziek kan genieten ? We mogen zeker geen vrije tijd meer hebben in Nederland !? Volgens ons gebruiken de mensen in de Haagse regering veel teveel alcohol en geweld.

Zomaar een band, die het er ook moeilijk mee heeft !!
The Trembling Highburys.
www.highburys.com
maarten de ridder   schreef op 13 feb 2001, 16:26:
Ik wil even aangeven dat het niet alleen de gagebelasting is die moet worden berekend maar ook sociale lasten inhouden.dit maakt het zeker onbetaalbaar,als lid van de sr&bb hebben wij in januari een blueskroegentocht gehad.dit leverde veel gezeur op met boekhouders,uiteindelijk moeten wij 240 gulden inleveren.muziek is heel belangrijk in NL maar op deze manier onbetaalbaar,het leuke bandje uit een niet EEG land is niet te betalen.Het is regelmatig op het nieuws maar toch weten nog te weiig artiesten er heel weinig vanaf.Ik vind dit een slechte zaak,wij hebben zoveel mogelijk mensen gewaarschuwd maar als een lokale stichting is het moeilijk mo iedereen te bereiken.Duidelijkheid is belangrijk,wat moet er worden ingehouden????????

succes met de actie

m de ridder
Harm Musters   schreef op 13 feb 2001, 20:07:
Zeker moet er een betere artiestenregeling komen, partijen van bovenaf proberen namelijk altijd op een verkeerde manier deze zaken te regelen zonder dat ze weten hoe het dus in werkelijkheid werkt.

Wij Foxs Hardcore zijn zelf geen artiesten maar werken hier dus wel mee op onze feesten, dus ook wij ondervangen hinder van deze nieuwe regeling.

Dus: EEN BETERE ARTIESTENREGELING MOET ER KOMEN
ANDERS GAAN DEZE MENSEN OOK OP ZOEK NAAR
ANDER WERK, EN IS ER DUS VAN DEZE MENSEN
GEEN ENTERTAINMENT TE VERWACHTEN. MAAR JA
WAT BOEIT DAT DE COMMISSIE VAN BOVENAF NU
DIE ZITTEN NAMELIJK THUIS OP DE BANK IN HET
WEEKEND EN HEBBEN NIETS BETERS TE DOEN
ALLEEN MENSEN DINGEN ONMOGELIJK MAKEN.

Foxs Hardcore


Harm Musters

Jeroen Schrassen   schreef op 14 feb 2001, 11:34:
1 december vorig jaar trad Noctumbre & Last Fear in winston Kingdom op. Door die Kl**te regeling hebben wij onze onkosten nog niet eens vergoed gekregen. M.a.w. de regeling is de dood steek van het muzikale talent. De muziek zal hierdoor nog commencieler en onnatuurlijker gaan klinken. Want immers voor natuurlijk samengestelde bandjes is geen plaats meer! De grootte maatschappijen gaan bepalen wat er op de radio te horen is (voor zo ver ze dat al niet deden) en de individule muzikale indentiteit zal afnemen. Alles wat gedraaid wordt op de radio zal op elkaar gaan lijken. De muziek verliest zijn emotienele indentiteit en zal meer een berekening van managers en producer worden.
De belangrijkste beleidbepalers stammen toch van de generatie waar muziek nog een eigen indentiteit mocht hebben. En zeg nu zelf, wat herriner je nog over 10 jaar, Follow that Dream of de de Golden Earing. 2 Unlimited of Focus. Het antwoord lijkt me duidelijk.

Gr, Jeroen Schrassen (NOCTUMBRE)

Garbo   schreef op 15 feb 2001, 14:38:
Fok de overheid. Ze moeten even normaal gaan doen. Dit slaat nergens op. Live muziek moet en zal gaan blijven. Mijn steun hebben jullie,. Ga zo door en zorg dat de overheid niet wint!!!
Remco   schreef op 15 feb 2001, 19:25:
Hoorde van een aantal mensen dat de actie op 20feb niet door zou gaan klopt dit?
ZO ja why?
Zo nee, Tot dan!

Remco
inge   schreef op 16 feb 2001, 13:38:
M.M.R. Vermooten en J.J. Strikwerda van Cafe Marleen, Kleine Pelsterstraat 7 te Groningen steunen deze actie van harte.
Live muziek moet mogelijk blijven!!
Omdat we zelf ggen internet hebben laten we onze stem op deze manier via Inge gelden.
Bedankt, Marleen en Jan
De Piratenkrant   schreef op 17 feb 2001, 00:00:
Hallo Musicform

Wij zijn een virtuele krant op het net dat eigenlijk net als u zich inzet voor het nederlandse(talig)lied,maar ook voor de zendamateurs die er zorg voor dragen dat je dit toch nog hoort.
Nu kwamen we per toeval op uw site en hoewel u dan staat voor het nederlandse product, willen wij u toch aanbieden om u te steunen op onze krant door middel van een link op onze krant
www.depiratenkrant.nl.nu en een daarbij behorend verhaal, want ook wij vinden dat het nederlandse product moet worden gesteunt!!.

Met vriendelijke groet De Piratenkrant
sebas   schreef op 18 feb 2001, 17:35:
Wat willen jullie nou in Den Haag?
MOT ALLES NOU KAPOT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kaj   schreef op 18 feb 2001, 19:58:
KEEP ON FIGHTING THE GOOD FIGHT
 
 
 
 

Populairste artikelen