Inloggen | Account maken



Wachtwoord vergeten?
Gratis account aanmaken

| Adverteren
MusicFromNL, Dé muzieksite van Nederland
 
 

Beleid na strandrellen beïnvloed aanpak Dance Parade

3 feb 2010, 13:26 | rubriek: Algemeen | door: Redactie | bron: Nu.nl | gelezen: 1223x | Reacties: 11
sfeer FFWD dance parade 2007
De Dance Parade zoals we hem kennen © Peter de Jong
De Dance Parade die jaarlijks honderdduizenden dansliefhebbers trok, zal niet meer terug keren in de vorm waarin we hem zo goed kennen in Rotterdam. Ten minste, niet als het aan het stadsbestuur ligt. Het stadsbestuur wil namelijk voortaan alleen nog maar ruimte geven aan grote dansfeesten als die plaatsvinden op een afgesloten festivalterrein waar bezoekers uitgebreid worden gecontroleerd.

Nieuw beleid
Dit staat in een brief van het college van burgemeester en wethouders in Rotterdam over het nieuwe evenementenbeleid, die woensdag aan de gemeenteraad wordt gestuurd. Dit beleid verscherpt volgens het stadsbestuur niet alleen de voorwaarden als het gaat om veiligheid en vergunningverlening van evenementen, maar stelt ook hogere eisen aan de kwaliteit ervan.

Politiekogel
Rotterdam past het evenementenbeleid mede aan naar aanleiding van het zeer kritische COT-rapport over de strandrellen in Hoek van Holland. Tijdens het strandfeest Sunset Grooves in augustus kwam een bezoeker om het leven door een politiekogel, nadat hooligans agenten hadden belaagd.

Reageren op dit bericht Reageren

MusicFromNL is een interactief platform voor muziekliefhebbers, muzikanten en bands. Wij steunen bijzondere bands van Nederlandse bodem. Ook jij kunt hierin jouw rol spelen! Nieuwsgierig? Maak dan een gratis account aan.
 
 
 
 
 

Reacties

Gebruikersafbeelding Doc (26)   schreef op 4 feb 2010, 09:30:
Ik vind het belachelijk en kan me er echt kwaad om maken. Omdat Aboutoeloe en z'n vriendjes fouten maakten bij Hoek van Holland zou dat ten kosten gaan van de Dance Parade.
Nee, dan maar een terrein met een groot hek eromheen, dat gaat wel werken. Dat zagen we immers al bij het bevrijdingsfestival afgelopen jaar. Je zet er een paar honderd feestende mensen in, gooit er wat bier bij en uiteraard zijn ook de hoolies van de partij. De pleuris breekt uit, iedereen in paniek en niemand die weet waar de uitgang is.
Gebruikersafbeelding Arjen van der Straaten (72)   schreef op 4 feb 2010, 11:13:
Eens, als je op deze manier toegeeft aan raddraaiers komen veel liefhebbers niet meer. De DanceParade is juist zo tof omdat je overal in de stad even kunt gaan kijken, als er hekken omheen moeten ga ik er mijn kids echt niet meer heen. Jammer dat angst weer een slachtoffer maakt.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 4 feb 2010, 12:30:
Misschien moeten we mensen maar helemaal verbieden op straat te lopen.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 4 feb 2010, 12:32:
Oja, en schaf koninginnedag ook maar af.

Ik vind dit echt zot en onzin.
RJee RJee (1)   schreef op 4 feb 2010, 16:25:
Wat precies?
Gebruikersafbeelding Kratarknathrak (11)   schreef op 4 feb 2010, 21:10:
Inderdaad. Mogen er wellicht wel fouten gemaakt zijn, maar zolang er complete asociale randdebielen zoals die hooligans rondlopen steken dit soort problemen de kop op. Wat mij betreft hadden de coppers wel wat meer van die kankermongolen omver mogen kogelen, dan dat ene sukkeltje wat ze nu te pakken hadden.
RJee RJee (1)   schreef op 4 feb 2010, 22:42:
ik weet niet wat complete asociale randdebielen zijn en ik vind je bewoordingen alles behalve constructief en zinvol. Maar ieder heeft zijn eigen mening, net als op tv.
Gebruikersafbeelding Kratarknathrak (11)   schreef op 4 feb 2010, 23:46:
Als je compleet asociaale randdebielen wil ontmoeten moet je eens naar een Rotterdams openlucht feest gaan. Het roepen van "AJAX" of "PSV" zal bij hun een reactie oproepen die je zeer interessant zal vinden. probeer het eens uit zal ik zeggen, en vermeld je bevindingen in dit topic. Wij lezen gespannen mee. :D
RJee RJee (1)   schreef op 5 feb 2010, 07:50:
Ik snap best wat je bedoelt. Het zijn alleen de harde werkers, diegene die niet denken, maar achteraf roepen en klagen (o.a. de a-sociale randdebielen), die overal een mening over hebben. Een mening over wat ze zien en constateren en dit dan als waar beschouwen en zich als sofisten opstellen die mij deze dogma's moeten overbrengen en als ik dit niet accepteer dan ben ik een homo, randdebiel, kankerlijer of wat dan ook. Dit zijn geen waarheden en ook geen twijfels die met argumenten worden bestreden. Dit is ressentiment en dergelijk gepeupel bralt en zwetst maar wat. Net als in het alcoholtopic, buma/stemra, hier in dit topic. Het is kroegenpraat, DWDD generatie, als je maar 'n mening hebt. Ik ben een zeer gepassioneerd muziekluisteraar en dat wil ik zo houden en dergelijke vooraannamens met maatschappelijke en sociaal-economische elementen in muziekdiscussies, mogen mij gestolen worden als deze afbreuk doen aan waar het op een muziekforum over gaat: de muziek. Iedere vorm van ressentiment en Wilderiaanse praktijken, vernietigt mijn liefde voor juist de ondefinieerbare muziek, die verpest wordt door gevoelsdiscussies over essentiële discutabele onderwerpen buiten de muziek. En dit totale denken zie en hoor ik terug in al het pragmatische gerinkel in de hedendaagse Nederlandse muziek. Alle (zoals Ripper ergens naar refereerde) QOTSA klonen, die in reviews getypeerd MOETEN worden als zijnde "bandjes met toch wel een eigen smaak". Een dergelijke zin typt men niet als het bandje een eigen smaak heeft of als de reviewer dit denkt. Vervolgens banneren ze musicfrom vol, mogen ze een minuut rinkelen bij DWDD en misschien vraagt Matthijs v. N nog wel om de mening van de net 17 jaar geworden zanger van het 1-minutenbandjes, wat hij vindt van de vreselijke aardbeving op Haïti, waar vervolgens weer naar geluisterd dient te worden.

(ik moet weg helaas)
Nogmaals: laat de muziek de muziek en laten we vooral maatschappelijke discussies of niet voeren of koppelen aan wat de muziek daaraan zou kunnen hebben (hoe zo'n discussie ook zou moeten).

Gebruikersafbeelding Arjen van der Straaten (72)   schreef op 5 feb 2010, 10:47:
Eens
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 5 feb 2010, 12:45:
gaat dit dan ook om zomercarnaval?
vliegwedstrijden?
formule een door de stad?

Of zijn groepen dansmuziekliefhebbers gevaarlijker of meer dronken dan carnavallers? De feiten staven dit niet.

op een besloten terrein knokken ze ook gewoon hoor. Voetbalwedstrijden van zijn al jaren op een afgesloten terrein in rotterdam.
 
 
 
 

Gerelateerde artikelen

 
 
 
 

Populairste artikelen