Inloggen | Account maken



Wachtwoord vergeten?
Gratis account aanmaken

| Adverteren
MusicFromNL, Dé muzieksite van Nederland
 
 

Winnaars Rock Nation-band ‘Stereo’ bekend

27 okt 2008, 13:12 | rubriek: Algemeen | door: Redactie | gelezen: 20565x | Reacties: 41
Stereo
Nederland is een rockband rijker. Na de finale in het Paard van Troje is zondagavond (26 oktober) bekend gemaakt welke deelnemers aan het RTL-5 programma Rock Nation de definitieve band gaan vormen. Astrid (zang), Daan (gitaar), Jean-Baptise (gitaar), Thijs (toesten), Noah (bas) en Stephen (drums) werden door manager Edwin Jansen en presentator Dennis Weening het beste bevonden en spelen in de nieuwste rockband van Nederland: Stereo. De band zou eigenlijk door vijf mensen gevormd gaan worden, maar omdat gitaristen Daan en Jean-Baptiste evengoed werden bevonden, zijn beide mannen tot de band toegelaten.

Planning
Het eerste optreden van de band staat gepland op 30 november in de Heineken Music Hall, waar zij het voorprogramma van Kane verzorgen. Het album, dat wordt uitgebracht door platenmaatschappij EMI, verschijnt in het voorjaar van 2009. De eerste single is vanaf 10 november digitaal verkrijgbaar

Rock Nation
Rock Nation is de zoektocht van manager Edwin Jansen en zijn raadsman Dennis Weening naar de nieuwste rockband van Nederland. Vier zangeressen, gitaristen, toetsenisten, bassisten en drummers zijn door Edwin en Dennis bij elkaar gezet in een huis in Den Haag waar zij alles met elkaar deelden. Na acht weken van workshops, opdrachten en diverse optredens in verschillende formaties is de definitieve band tot stand gekomen. Kijk voor meer informatie over STEREO op de website.

Reageren op dit bericht Reageren

MusicFromNL is een interactief platform voor muziekliefhebbers, muzikanten en bands. Wij steunen bijzondere bands van Nederlandse bodem. Ook jij kunt hierin jouw rol spelen! Nieuwsgierig? Maak dan een gratis account aan.

Gerelateerde artiesten

 
 
 
 
 
 

Reacties

Gebruikersafbeelding Spa (16)   schreef op 27 okt 2008, 15:44:
Wat een schijt bandnaam. Maar wat is eigenlijk wel een goede bandnaam? Ik ken er geen.
Gebruikersafbeelding Ericske (0)   schreef op 27 okt 2008, 16:24:
Schijt-bandnaam? Wat een schijt-opmerking! :)
Eerlijk gezegd vind ik 'Stereo' wel leuk, zeker met bijpassend merkteken dat ze hebben.

Ben erg benieuwd naar die band en wat er nog van gaat komen. Leuk programma en behoorlijk wat potentie in die musici!
(en nou gaan er vast mensen mopperen over dat het omhooggeduwde prutsers zouden zijn, en dat zij zelf natuurlijk véél beter zijn, maar dat hoeft niet hoor, bovenstaande is namelijk MIJN mening, die niet aangepast HOEFT te worden).

Groeten,
Ericske
Gebruikersafbeelding TJ-Concerts (11)   schreef op 27 okt 2008, 18:02:
zooooooow. Weer een ROCK band rijker...
ook al echt te gek dat ze een "vette" platendeal hebben zonder dat ze al een band waren :-)
Zegt weer genoeg .
succes d'rmee
Gebruikersafbeelding Gilles ... (8)   schreef op 27 okt 2008, 18:36:
Vond het programma erg leuk om naar te kijken!

Nu maar afwachten of het ook echt iets gaat worden...
Hackensack Hackensack (2)   schreef op 27 okt 2008, 19:57:
Ik vond het programma ook erg lachen...vooral de laatste aflevering. Ik heb me rot gelachen om de reclames erin. We gaan je nu een beetje stylen...en we gebruiken daarvoor "out of bed" van studioline..:-)
En dan zie later die gasten allemaal rockstar energydrink ofzo slurpen. Geweldig!
Ronald Davenport Ronald Davenport (1)   schreef op 27 okt 2008, 20:05:
Leuke liveshow was het, gezellig! H bedankt!
R.
Gebruikersafbeelding P a u l (7)   schreef op 27 okt 2008, 21:43:
De reclame was inderdaad overdadig. Volgens mij kunnen die gasten geen energy drink meer zien.
Of zal er gewoon bier ingezeten hebben?

Opnameleider: "Noah, loop even naar die koelkast die niemand gebruikt en pak er even een blikje uit."
Noah: "Moet ik het ook opdrinken?"
OL: "Nee, alleen even pakken voor de camera is genoeg. Bedankt. Rock On!"
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 28 okt 2008, 03:01:
Ik snap niet dat iemand hier, als weldenkend mens, of als zichzelf respecterend muzikant, aan mee zou willen doen. Jammerlijk concept wat het verdient om aan alle kanten geboycot te worden.
Gebruikersafbeelding TJ-Concerts (11)   schreef op 28 okt 2008, 09:48:
tja. zelfde principe als de coverband discussie...
muzikanten zijn maar een klein percentage van het nederlandse volk. En van die muzikanten nog eens de helft die alleen maar eigen werk waarderen en hard werken waarderen. Dus tja.. beetje weinig om te gaan boycotten he.
Feit is wederom dat voor deze band de gillende jongetjes en meisjes met duizenden tegelijk gaan komen. Zo is dat nou eenmaal.
Het grootste deel van nederland wil gewoon lekker muziek luisteren in de file.

Ik bedoel, wat ik al eerder schreef, er was al een vette platendeal VOORDAT de band bestond......
Persoonlijk vind ik dat een belediging voor elke HARD werkende band.
heb daarna ook geen aflevering meer gezien.
Gebruikersafbeelding Spa (16)   schreef op 28 okt 2008, 09:52:
Die gasten gaan toch wel hun eigen nummers schrijven toch? Dat scheelt dan weer. Misschien wordt het dan wel wat: het zijn sowieso goede muzikanten.
Gebruikersafbeelding Maurits de Vries (3)   schreef op 28 okt 2008, 12:08:
Yo, als mede finalist (drummer) van Rock Nation, kan ik oprecht zeggen dat alles van STEREO en Rock Nation real is. Eigen nummers, eigen stijl, eigen inbreng, dus gelukkig geen Idols momenten. En inderdaad, we kunnen geen energydrink meer zien, je pis werd er gewoon groen van gek!!

Anyways, zelf ben ik nu op zoek naar een kick ass rock band om mee te gaan knallen. Dus als mensen iets weten (drummerloze bands, muzikanten, projecten etc), check mijn myspace (www.myspace.com/mauritsweb) of mail (mauritsrock@gmail.com).

En voor stereo: succes!

Rock on, Maurits
coehlén - coehlén - (2)   schreef op 28 okt 2008, 13:11:
Het is je gegund Maurits, maar hoe 'real' RN en stereo is, zal een discussiepunt blijven.
Gebruikersafbeelding T-tuszz (9)   schreef op 28 okt 2008, 14:55:
uiteindelijk is het allemaal bedoeld om pubers het geld uit de spaarpot te laten halen. goede bedoelingen van de muzikanten ten spijt. ik braak op dit soort idioterie, zie mijn 'remark' in de krezip-blog-reacties. zuiver om het feit dat dit geen eerlijke muziek is of kan worden.
Gebruikersafbeelding Backstreets (0)   schreef op 28 okt 2008, 15:38:
Het is een bedacht concept. In dat opzicht wijkt het echt niet af van X-factor, Idols of wat dan ook. Dus het 'real' zijn is betrekkelijk.
Een groot verschil is wel dat de genoemde programma's vol met goudzoekers zitten, waar bij RN de deelnemers heel wat kunnen en ook al jaren in de muziek zitten.

Maar ik denk wel dat het de creativiteit van de individuen zal beperken. Dat is inherent aan een bedacht concept, je moet ondergeschikt zijn aan het geheel.
Gebruikersafbeelding Onze Jos (27)   schreef op 28 okt 2008, 17:09:
Ik heb via via weer gehoord dat 'hoger hand' aan moet kloppen bij wel goede tekstschrijvers en componisten om goede nummers binnen te halen. Ze zeggen nu dus dat 'de zoektocht' voorbij is. Mwaahaha, voor muzikanten ja, maar nu de muziek nog. Tekst en muziek schrijvers opgelet, er is geld te verdienen!
Lou ie Lou ie (0)   schreef op 28 okt 2008, 23:37:
Tsjaaa, het is wel een beetje raar allemaal hoor....Waarom hebben ze het niet gewoon 'de beste muzikant van Nederland' genoemd ofzo. Duidelijk is namelijk dat die gasten wel kunnen spelen, maar het zegt helemaal niks over de muziek die ze gaan uitbrengen. Meer dan vaak gaat het namelijk om de liedjes die je maakt en niet om hoe enorm goed je kan drummen of wat dan ook.....
coehlén - coehlén - (2)   schreef op 29 okt 2008, 08:20:
30 november is hun setlijst klaar. Ze hebben het dus nogal druk nu, gok ik.
Gebruikersafbeelding P a u l (7)   schreef op 29 okt 2008, 12:54:
Ik heb ergens gelezen dat ze al een heel aantal liedjes hebben geschreven.
In het programma begonnen ze er (naar mijn idee) veel te laat mee, maar ze hebben het wel gedaan en doen het nu nog steeds. Ze hebben al een stuk of 6 nummers af.
Hoe erg ik het de muzikanten ook gun, ben ik benieuwd hoe lang deze band bij elkaar blijft. Het blijft een band vormen bij een concept ipv een band maken met like-minded mensen om te gekke muziek te gaan maken.

Maar ik vind het wel een interessant project en blijf het zeker volgen.

op internet dan :D
Gebruikersafbeelding The Murk (0)   schreef op 29 okt 2008, 13:56:
Wat een ongelofelijk kudtprogramma is het ook.

Neem die Daan; heeft zijn band the Goods in de steek gelaten voor dit belachelijk commerciële programma. En wat heeft hij er mee bereikt? Spelen in een geforceerde band met verschillende ego's met bovendien ook nog een enorme bagger-naam.

En dat terwijl the Goods echt up and coming waren.. Heb zelfs nog een t-shirt en hun cd.
Neus Neus (0)   schreef op 29 okt 2008, 17:15:
Misschien kunnen degenen die 2e zijn geworden, een band vormen met de naam Mono. ;)
como como (0)   schreef op 29 okt 2008, 17:17:
@ AMC:
wat een gefrustreerde flutargumenten. Hadden The Goods een videoclip, platendeal, show met Kane, etc.? Nee he? Hij heeft nu al meer bereikt met het programma, dan daarvoor met The Goods. Commercieel my ass, als jij graag credible in Jongerencentrum De Freubel wil blijven spelen en verder niks wilt bereiken dan moet je dat zelf weten, maar respecteer in ieder geval die muzikanten die geen problemen hebben met commercialiteit.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 29 okt 2008, 19:23:
en over coole bandnamen: The Exploding Shetland Ponies staat in elk geval erg hoog in mijn top-1000
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 29 okt 2008, 21:23:
AMC rebel machine is denk ik een bandlid van the "goods".

je band the goods noemen..... Dat voorspelt niet veel goods. Gelukkig is ie er weggegaan. ;-)
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 30 okt 2008, 15:09:
Wat ben ik blij dat astrid heeft gewonnen en niet anouk.. wat schaap zeg.. denkt ook echt dat ze een lekker wijf is.. nou dus niet... en bewegen op rock muziek kan ze al helemaal niet....

Ik ben wel blij met degene die gewonnen hebben!! over de band naam valt nog te twisten maar is aan te wennen... Ik ben benieuwd wanneer de eerste single uitkomt!
BasKoen BasKoen (0)   schreef op 30 okt 2008, 15:45:
Leuk programma, maar wel idiioot dat de bandnaam wordt gekozen voordat dat line-up bekend is. En dan nog van tevoren een single maken ook :s
como como (0)   schreef op 30 okt 2008, 16:41:
Ik zie het probleem niet...zowel de single als de bandnaam is door de groep zelf gedaan...
Gebruikersafbeelding Spa (16)   schreef op 30 okt 2008, 17:02:
Is dat zo? De 10 finalisten vormden 2 bands die allebei het nummer speelden. Wie heeft het dan geschreven?
Gebruikersafbeelding Maurits de Vries (3)   schreef op 1 nov 2008, 15:38:
Spa schreef:
Is dat zo? De 10 finalisten vormden 2 bands die allebei het nummer speelden. Wie heeft het dan geschreven?

Eigenlijk wil ik me er niet te veel mee bemoeien over wat iedereen denkt en 'denkt' te weten, maar op de vraag 'wie heeft de singel geschreven' zeg ik met trots dat ik de basis had aangeleverd (is tevens zo gegaan met de bandnaam, Noah had mijn voorstel afgekort naar Stereo en iedereen vond dat beter dus dat is hem geworden). We zijn daar met onze band op verder gaan jammen en hebben er gezamelijk een nieuwe song uit gehaald. Dit hebben we opgenomen, samen met een aantal andere songs. Wat wij beide speelden in het Paard was/is dus de uiteindelijke singel.
Nou, veel plezier nog allen :). Groeten Maurits
Gebruikersafbeelding TJ-Concerts (11)   schreef op 1 nov 2008, 20:55:
moooooooooooooi stukkie en heel erg waar !
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 2 nov 2008, 10:59:
Inderdaad, die column legt precies uit hoe ik erover denk: hulde!
Gebruikersafbeelding T-tuszz (9)   schreef op 2 nov 2008, 15:21:
inderdaad.. amen!
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 3 nov 2008, 11:45:
ja verzuurde muzikanten die iets alleen rock en roll vinden als de bandleden voor hun dertigste dood gaan aan drugs of uitputting hebben gelijk dat stereo niet rock en roll is.

Mensen die het om de muziek gaat zijn daar niet zo mee bezig.

rocknation was gewoon een tv programma. Net zoals woodstock een srak ge-editte fakefilm was. En metalica filmtechnisch een stel bezadigde pappa's met een midlifecrisis zijn. Allemaal niets met muziek te maken.

Vooralsnog kan stereo een geweldige plaat maken of enorme shite. Je weet het niet. Want er is nog niets uit.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 3 nov 2008, 17:34:
@showband
Volgens mij gaat het de meeste mensen hier juist om de muziek en is het dus de vraag of Stereo niet gewoon ook weer een enorme mediahype is met een voorbedacht format of dat ze ons nog daadwerkelijk gaan verassen met ies goeds.

Ik vermoed dat dat niet gaat gebeuren, omdat er al veel te veel naar een bepaald format is toegewerkt in het programma. Het is niet verassend.

Ik hoop dat er eindelijk eens iets anders gaat gebeuren na al dat idols en popstars geneuzel, maar ik verwacht het niet.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 3 nov 2008, 17:39:
Laat ik het zo zeggen: Alle scherpe randjes zijn er bij voorbaat al afgehaald.
En met scherpe randjes bedoel ik geen sex, drugs en rock and roll, maar wel iets dat prikkelt, iets dat anders is etc, iets dat me raakt.


(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 3 nov 2008, 19:16:
...iets dat ECHT is
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 3 nov 2008, 20:08:
eeehh....ja....zoiets......;-)
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 24 nov 2008, 15:03:
Een beetje laat maar hier: http://nl.youtube.com/watch?v=zblDKjtjaZA is de clip oordeel nu pas, want al zeggen dat het nep is als je het nummer nog niet hebt gehoord is pas nep. iig ik vind het een best goed nummer.
Gebruikersafbeelding Jedimaster (3)   schreef op 10 dec 2008, 12:38:
Ben benieuwd in welk jaarlijstje Stereo komt te staan... die met inspirerende en verassende acts of die met treurige eendagsvliegen...
Gebruikersafbeelding The Murk (0)   schreef op 21 feb 2009, 14:59:
@ como:

Het zegt al genoeg van jouw muziekkennis dat je nog nooit van the Goods hebt gehoord; ze hebben op o.a. Speedfest gestaan, hadden een platendeal, en de recensies over hun albums waren heel lovend(en terecht).
Echte muziek uit het hart, selfmade.

"Stereo" is geforceerd, er zijn willekeurige mensen bij elkaar gezet en dat allemaal uit commercieel standpunt.

the Goods waren er echt gekomen, zonder twijfel! Stereo kent niemand meer over een jaar of 2.
Gebruikersafbeelding Kratarknathrak (11)   schreef op 21 feb 2009, 17:56:
Ik heb ook nog nooit van the Goods gehoord. Ik ken wel een nummer van Judas Priest wat "Delivering the goods" heet. Heeft de band zich daarnaar vernoemd?
 
 
 
 

Gerelateerde artikelen

 
 
 
 

Player

 
 
 
 

Populairste artikelen