Inloggen | Account maken



Wachtwoord vergeten?
Gratis account aanmaken

| Adverteren
MusicFromNL, Dé muzieksite van Nederland
 
 

Grappig

22 sep 2005, 08:11 | rubriek: Gastcolumns | door: gastschrijver | gelezen: 6809x | Reacties: 43
Ook in 2005 weer lachen, gieren en brullen met de Amsterdamse Popstichting GRAP

door Jacob Hijmans

Stichting GRAP is de organisatie voor de Amsterdamse popmuziek. De afkorting GRAP staat voor: Groepraad Amsterdamse Popmuziek. Het zou ook kunnen staan voor: Grote Akelige Puinzooi, of voor Griezelige Akelige Piemel, of voor Geënsceneerde Rituele Afspraken Politiek. Zo, de toon voor dit stukje is gezet.

De GRAP organiseert in Amsterdam muziekactiviteiten als competities, showcases en festivals, en biedt advies en informatie aan Amsterdamse muzikanten. De GRAP wordt in het kader van het zogenaamde Kunstenplan gesubsidieerd door de Amsterdamse gemeente. Er werken een aantal vaste krachten. In mijn column Weg met Nuff Said, zei ik het volgende over de medewerkers van de GRAP: ‘Muziekwedstrijden in Amsterdam worden in de regel georganiseerd door mensen die zichzelf scharen bij de linkse intellectuelen, maar alleen geen geld hebben om dure huizen te kopen. Van die mensen zijn er in Amsterdam ook een hoop. In plaats van veel geld hebben ze geen rooie rotcent. Dat komt omdat ze in hun jeugd problemen hebben gekend. Die problemen dachten ze te kunnen overwinnen door iets kunstzinnigs en creatiefs te gaan doen of te gaan studeren. Natuurlijk lukt dat ook niet. De algemene misčre wordt alleen maar groter. Via het RIAGG, de UWV, de Sociale Dienst en andersoortige gezellige instanties, komen deze mensen uiteindelijk in Melkertachtige constructies terecht bij de Amsterdamse popstichting (GRAP). De Stichting die in Amsterdam de muziekwedstrijden organiseert. Vanzelfsprekend houden deze mensen van bands uit de ZZ (Zeik en Zeur) categorie. Ik denk zelfs de ZZ categorie in het kwadraat. De uitslagen van de Amsterdamse Popprijs laten zich dan ook al jarenlange prima raden. Als de winnaars niet uit de ZZ categorie komen, dan komen ze wel uit een hoek die in ieder geval zogenaamd muzikaal multicultureel verantwoord is.’

Dit jaar is de Amsterdamse popprijs gewonnen door de band Tribal Roots. Tribal Roots is een band die reggae op een originele en creatieve manier weet te mixen met rockinvloeden. Goede liedjes en goede muzikanten. De bandleden komen oorspronkelijk uit Barbados, en hebben al een redelijke staat van dienst opgebouwd in de muziekwereld. Althans, vergeleken met de bands waar in mijn opinie de Amsterdamse popprijs voor is bedoeld. In de korte biografie van Tribal Roots op de GRAP-site valt het volgende te lezen:

“In 2001 richtte een groep muzikanten en vocalisten de band Tribal Roots op in Barbados. Bij het uitbrengen van hun eerste album in 2001, genaamd ‘Tribal Roots’, kregen zij de kans op te treden in Barbados en de rest van het Caribische gebied. Hierna speelden zij ook in andere delen van de wereld. Momenteel verblijven de leden van de band in Amsterdam. Tribal Roots bestaat uit: Bradley Florent - lead gitaar, Brian Yarde – basgitaar, David Kirton – drums en Junior Morgan - lead zang.”

Vooral het zinnetje ‘Hierna speelden zij ook in andere delen van de wereld’, deed mij een wenkbrauw fronsen. We hebben het hier dus over een band die al bekend is met het fenomeen ‘wereldtournee’. Opmerkelijk is dat over de band Tribal Roots, een band die zich dus al op het mondiale muzikale platform heeft geprofileerd, weinig of haast niets te vinden is. Ja, ze hebben een eigen website: www.tribalroots.net. Echter, deze website is al maanden under construction. Het lijkt mij een vreemde zaak dat als je net de Amsterdamse popprijs hebt gewonnen geen bruikbare internetsite met de hoogst noodzakelijke informatie online hebt. Zeker gezien het feit dat het winnen van de Amsterdamse Popprijs ontzettend veel exposure oplevert, tenminste als ik de GRAP moet geloven.

Aangezien ik dit zaakje niet vertrouwde, besloot ik mijn recherchetalenten in de strijd te gooien. Wat blijkt: Tribal Roots heeft al een platencontract en een distributiedeal op haar naam staan. Dat verklaart wellicht ook waarom zij al in ‘andere delen’ van de wereld hebben gespeeld. Tot een grote wereld doorbraak is het nog niet gekomen en misschien heeft dat Tribal Roots ook doen besluiten om naar Europa te komen. Maar eerst moesten ze fort Europa nog in zien te komen. De leden van Tribal Roots hebben het - naar alle waarschijnlijkheid - in Barbados na een warm, zinderend en bijna erotisch concert, aangelegd met een stel geile vrijgezelle vrouwen uit Amsterdam. Van het een kwam het ander en de weg naar Amsterdam lag open. In een van de spaarzame stukjes die op het internet over Tribal Roots op het internet te vinden zijn, een stukje in het kader van de Amsterdamse popprijs 2005, doet de zanger de volgende opmerkelijke uitspraak: ‘Amsterdam is een bekende wereldstad, bekend vanwege zijn vernieuwende entertainment industrie.’ Aha. Ik neem aan dat de zanger ook de GRAP rekent tot een onderdeel van de vernieuwende entertainmentindustrie in Amsterdam. Toch jammer dat deze getalenteerde zanger een volstrek onrealistische beeld van de entertainmentindustrie, zoals hij het zelf noemt, in Amsterdam heeft. Had hij een realistischer beeld gehad, dan was hij zeker met zijn bandgenoten in Barbados gebleven. Of, had hij zich met zijn band ergens anders gevestigd, zolang het maar niet Amsterdam was.

Maar waarom denkt Tribal Roots dat Amsterdam de plaats is die er voor kan zorgen dat hun carriËre een nieuwe impuls krijgt? Daar zijn de vrouwen van de bandleden en de GRAP debet aan. Eenmaal neergestreken in Amsterdam is een van de vrouwen van de bandleden natuurlijk op internet gaan kijken wat de mannen muzikanten voor een muzikale mogelijkheden in Amsterdam hadden. Want tja, naast het volgen van een inburgeringcursus, het bijkomen van de enorme cultuurshock, en het invullen van een hoop papieren van en voor de IND, moesten ze toch ook aan de slag met hun muziek. Op Google toetste zij de woorden bands, popmuziek en Amsterdam in. Enter. De site van de GRAP was het derde zoekresultaat. Een paar klikken later was Tribal Roots opgegeven voor de Amsterdamse popprijs 2005. Wist zij veel dat ze gewoon een aantal goede boekingsbureau’s had moeten bellen. De GRAP had na de aanmelding van Tribal Roots natuurlijk ook beter haar huiswerk moeten doen. Een band als Tribal Roots is geen geschikte kandidaat voor de Amsterdamse Popprijs. Daar horen ze niet thuis. Die moeten via andere kanalen hier voet aan de bodem zien te krijgen. En gezien hun verleden hoeft dat niet eens zo moeilijk te zijn. De GRAP behoort dat toch te weten en had daarin de druk formulieren invullende en Nederlands spreken lerende mannen met de daarbijbehorende autochtone niets van bandjes wetende vrouwen ook moeten adviseren. Maar de GRAP lijdt ook aan de eeuwige zucht naar erkenning als organisatie die wel degelijk een band kan lanceren die het gaat maken. Het is ze alleen nog nooit gelukt. Ja, dan ga je rare, geforceerde dingen doen. In dit geval was het mooi meegenomen dat Tribal Roots al zelf een aardige staat van dienst had opgebouwd. Tenminste: dat dacht de GRAP. Zonder al te veel inspanning zou de GRAP met Tribal Roots als winnaar van de Amsterdamse Popprijs 2005 zichzelf op de borst kunnen kloppen. Zo van: kijk ons eens een neus voor talent hebben. En van: door ons krijgen ze mogelijkheid om echt door te breken. Het paradoxale is dat Tribal Roots na het winnen van de Amsterdamse popprijs minder mogelijkheden zal krijgen om hier datgene te doen waarvoor ze zijn gekomen. Door de GRAP zijn ze ongeloofwaardig geworden, want de GRAP doet al jaren niet meer wat zij moet doen. Het adagium van de GRAP lijkt steeds meer te worden: Fuck de Amsterdamse bands. Waar zijn deze provincialen zeik- en zeurmensen eigenlijk mee bezig? Met verkwisting van Amsterdams subsidiegeld, terwijl er ondertussen stevig wordt gelurkt aan jointjes en blikjes bier worden weggedronken op kosten van de zaak. Ja, en af en toe wordt er een pak flyers voor behoorlijke non-evenementen, vooral voor bands van buiten Amsterdam, in duizenden enveloppen geflikkerd en verstuurd. Daarmee ondermijnt de GRAP ook nog de muzikale mogelijkheden van de bosindianen in het Amazonegebied. Want voor dat pak papier is een pittig stukje regenwoud gekapt. En het is algemeen bekend dat de bosindianen in het Amazonegebied er niet van houden om te musiceren op kale vlaktes. De mensen van de GRAP zouden door alle leden van alle Amsterdamse bandjes zonder enige podiumervaring, die in plaats van Tribal Roots hadden kunnen spelen op de Amsterdamse Popprijs 2005, eens stevig in hun kont moeten worden genomen. Gewoon, voor de grap.

Reageren op dit bericht Reageren

MusicFromNL is een interactief platform voor muziekliefhebbers, muzikanten en bands. Wij steunen bijzondere bands van Nederlandse bodem. Ook jij kunt hierin jouw rol spelen! Nieuwsgierig? Maak dan een gratis account aan.
 
 
 
 
 

Reacties

(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 22 sep 2005, 08:47:
Duidelijk verhaal en als het klopt dan hoorde deze band in ieder geval niet thuis bij deze wedstrijd.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 22 sep 2005, 09:35:
Behoor je zelf ook tot de zeik en zeur groep? Met name dat gedeelte over die bosindianen...

Blijf zelf ook even bij de realiteit ajb.
Gebruikersafbeelding pim (13)   schreef op 22 sep 2005, 12:34:
lekker belangrijk. wedstrijden horen zoizo niet thuis in de muziek.
wat doet jacobs integere persoontje zelf allemaal voor beginnende bandjes (behalve zeiken en zeuren)?
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 22 sep 2005, 14:01:
Jacob doet niets. Jacob constateert alleen maar.
Gebruikersafbeelding pim (13)   schreef op 22 sep 2005, 14:06:
dan word het hoog tijd dat hij zelf in zijn reet genomen word tot hij een ontsluiting van 5 cm heeft.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 22 sep 2005, 14:22:
wat een verschrikkelijk sneu stukje zeg. ja, tribal roots is geen 100% origineel amsterdamse band maar denk je nou echt dat zo'n band na - volgens jouw interpretatie van de bandbio - een uitgebreide wereldtoernee en dergelijke mee gaat doen aan een lokale bandjeswedstrijd om het geld, de roem, de carriere? jij hebt wel een hele hoge pet op van die bandjeswedstrijden, zeg. terwijl het niets meer is dan een eerste stapje voor veel beginnende bandjes; dat ze ook eens voor vreemd publiek (= geen vrienden, familie en klasgenoten) staan en in het kader van een beetje naamsbekendheid enzo. (d'r is nog nooit iemand doorgebroken *omdat* ze een popprijs hebben gewonnen. tuurlijk zijn er genoeg bandjes wel doorgebroken die ooit een bandjeswedstrijd hebben gewonnen, maar blijkbaar hadden die bandjes iets dat zowel de jury als het gewone publiek aansprak.) en blijkbaar vonden de in amsterdam woonachtige muzikanten van tribal roots dat ze daaraan toe waren en dan is het hun goed recht om mee te doen. helemaal niets mis mee, toch? en al helemaal geen reden om er van die gefrustreerde lpf-kreten over 'multi-culti' tussendoor te gooien.
JCvC JCvC (0)   schreef op 22 sep 2005, 16:36:
Een band die vanuit Barbados naar Amsterdam verhuist mag je dus niet beschouwen als Amsterdamse band. En hoe zit dat dan met een band uit pakweg - volstrekt willekeurig voorbeeld - Zeeland?
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 22 sep 2005, 17:00:
Volgens mij is Jacob Hijmans een beetje in de war.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 22 sep 2005, 21:28:
Neehoor, Jacob doet aan gangbangen en raadt het de mensen van de GRAP serieus aan...
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 22 sep 2005, 22:25:
Wat een anale fixatie onder muzikanten.........
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 22 sep 2005, 22:54:
pfffff
ome joop ome joop (0)   schreef op 23 sep 2005, 03:05:
ja anale fixatie roelt de wurld, gelukkig ben ik geen muzikant.

Overigens...
Ik denk dat meneer Jacob zich wel druk mag maken om wat er met zijn belastingcenten gebeurt, maar dat de GRAP zeker niet de grootste verkwistingspost zal zijn die de gemeente beheerd. En zich druk maken om de al dan niet "verziekte" "bandjes-cultuur" van Amsterdam is al helemaal geen aanrader. Beter zet meneer Jacob zelf iets op wat WEL werkt. Zoiets als de popronde bijvoorbeeld! Of een mooi verzamelceedeetje uitbrengen zoals de Zuid-Hollandse Popunie dat ieder jaar doet met bands uit een en hetzelfde genre, maar dan voor Amsterdam? Er zijn zoveel mogelijkheden om de beginnende bandjes te helpen! En een zeurderige collumn is er daar niet een van...

Want hoe je het ook went of keert, Amsterdam heeft nog altijd van alle steden van Nederland de meeste plekken waar je als beginnend bandje kan optreden, dus je kan het ook wel redden zonder de GRAP, of niet soms?
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 23 sep 2005, 08:35:
Ome Joop,

Amsterdam heeft zeker niet de meeste plekken van alle steden waar je als beginnend bandje op kan treden. In vergelijking met andere steden heeft Amsterdam relatief gezien verreweg de minste plaatsen waar je als beginnend bandje kan optreden.Neem van mij aan dat ik het kan weten.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 23 sep 2005, 12:08:
Ik vind de collumn een beetje gefrustreerd overkomen.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 23 sep 2005, 12:24:
zijn de bovenstaande postingen het nou oneens met de boodschap of de gefrustreerde verpakking?

ik lhou drie vragen over:
1) " wanneer is een band locaal" (de rolling stones zijn bv officieel ook amsterdams.)
2) is het een beginnende band als je een platencontract en buitenlandse tours op de naam hebt staan. En mag je als niet beginnende band meedoen?
3) Is de richting die de Grap kiest de goede?

iemand? Ik ken deze wedstrijd niet dus heb geen idee. (wel dat de publicitaire impact dus wel mee zal vallen ;-)
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 23 sep 2005, 12:52:
1) bij de GRAP is blijkbaar elke willekeurige band "locaal" waarvan minstens 1 van de leden het woord Amsterdam kan uitspreken
2) blijkbaar mag je bij de GRAP ook als niet beginnende band meedoen. Vergeleken bij de status van Stones of U2 is verder bijna iedere band een beginnende band, dus bijv. een Franz Ferdinand of Lambert mag zich ook inschrijven
3) de richting die de GRAP kiest is de goede, want dankzij hullie wordt er weer ´s gespeeld. De richting kan altijd beter, bijv. het wedstrijdelement is irritant. Richting prullenbak is soms een optie
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 23 sep 2005, 12:55:
<I>zijn de bovenstaande postingen het nou oneens met de boodschap of de gefrustreerde verpakking?</I>

beide. je doet net alsof het een 'eer' is om aan bandjeswedstrijden mee te mogen doen. dat is het niet. het is een noodzakelijk (?) kwaad om als bandje een beetje podiumervaring op te doen. niets meer niets minder. het lijkt mij dat je als bandje als doel hebt de fase van de bandjeswedstrijden zo snel mogelijk achter je te laten en er is volgens mij dan ook een hoge mate van zelfselectie. zo'n band als tribal roots - die gewoon in amsterdam woont - vindt van zichzelf dat ze er nog wel wat aan hebben om een voorronde in een troosteloos jeugdhonk in een verafgelelegen stadsdeel te spelen met een kleine kans door te dringen naar de finale in de melkweg. denk je nou echt dat ze dat ze dat zouden doen als ze écht al een heus platencontract en nóg meer lucratieve internationale toernees in het vooruitschiet hadden??
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 23 sep 2005, 13:59:
Ik vind de collumn gefrustreerd overkomen, maar ben het wel eens met de stelling.

Gewoon nokken met al die inschrijfregeltjes bij bandwedstrijden.
Maak er bijvoorbeeld gewoon een open Amsterdamse popprijs van. Dan kan iedereen uit het hele land inschrijven.
Het gaat toch altijd fout met bands die sjoemelen met woonadressen en weet ik veel wat nog meer.
Ben je in ieder geval van dat gezeik af en kan je je concentreren op waar het echt om gaat, namelijk muziek.
Alhoewel ik ook volledig mijn kanttekeningen plaats bij het concept bandwedstrijden.
Gebruikersafbeelding Roel van MusicFromNL (47)   schreef op 23 sep 2005, 14:15:
ik heb vandaag reeds twee keer een dubbele reactie verwijderd, ik hoop nu niet op de vingers getikt te worden door de heer Brillo, ik bedoel het goed :-)
RJee RJee (1)   schreef op 23 sep 2005, 14:52:
Ik vind het wel een grappig stuk, vooral dat gedeelte over linkse types zonder geld :).. erg vermakelijk.
JCvC JCvC (0)   schreef op 23 sep 2005, 16:21:
De boodschap van dit verhaal? Ik lees een aantal al dan niet zelf verzonnen, al dan niet geloofwaardige, en zeker niet al te best doordachte argumenten en insinuaties die zouden moeten aantonen dat de Grap deel uitmaakt van de Grote Linkse Alternatieve Samenzwering. Is dat dan de boodschap? En moet ik nog zeggen wat ik daar van vind?
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 23 sep 2005, 16:43:
Ja JCvC. Wat vindt jij?
JCvC JCvC (0)   schreef op 23 sep 2005, 18:29:
Wat denk je?
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 23 sep 2005, 18:49:
JCvC

Tja, jou kennende. maar pak je kans op dit plaform. Ik ben het met Jacob eens. En die gefrustreerdheid. Ach. Dat doet ie er alleen maar om. Maar in de kern heeft hij een punt.
JCvC JCvC (0)   schreef op 23 sep 2005, 20:19:
Goed dan, mijn mening. Ik ken de GRAP niet, maar wel enkele vergelijkbare clubs. En ik weet dat die bestaan uit vrijwilligers en enkele schamel betaalde mensen, die zich met de beste bedoelingen en uit oprechte liefde voor muziek uit de naad werken voor de lokale bands. Natuurlijk gaat er daarbij wel eens iets niet goed, maar de omstandigheden zijn dan ook vaak lastig (altijd bezuinigende overheden, steeds meer lastige regels, zeurende en zelf agressieve muzikanten, etc). Mijn ervaring is dat - desondanks - reele en gefundeerde kritiek altijd serieus genomen wordt door die mensen. Al kan het natuurlijk best wel eens voorkomen dat je iemand in een chagerijnige bui aantreft.

Ik vind dat deze mensen het niet verdienen om dag in dag uit geconfronteerd te worden met gefrustreerde Jacob Hijmansen die lopen te zeiken over dingen die vooral gebaseerd zijn op halve waarheden en insinuaties.
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 23 sep 2005, 21:31:
JCvC

Dank voor je mening.
JCvC JCvC (0)   schreef op 24 sep 2005, 00:51:
Graag gedaan, Pup. En ik was nog niet eens klaar. Maar er stond ineens een mede-bandlid voor mijn deur, dus ik moest even een paar uur creatief wezen en bier drinken. Maar ik ga nog even in op een paar punten uit het JaHij verhaal.

1) Wanneer is een band Amsterdams? Er bestaat niet zoiets als een Amsterdamse nationaliteit. Dus dan moet je misschien toch maar gewoon kijken naar de woonplaats van de bandleden. In dat geval is Tribal Roots gewoon een Amsterdamse band, dacht ik. Ik blijf het trouwens saillant vinden dat JaHij hier de Amsterdamsheid van Tribal Roots ter discussie stelt, terwijl hij enkele columns geleden nog schande sprak van de behandeling van Nuff Said door de Amsterdamse scene. Nuff Said is enkele jaren geleden, omdat het goed zou zijn voor hun bandcarriere, verhuisd van Zeeland naar Amsterdam.
2) De band slaat even een paar Nederlandse meiden aan de haak en de weg naar Amsterdam ligt open. Laat ik het er bij houden dat mijn mening hierover waarschijnlijk nogal beinvloed wordt door de ervaringen van een goede kennis van me, die een jaar of vijf heeft moeten wachten op de verblijfsvergunning van haar man, tevens de vader van haar kinderen, en die het in die vijf jaar dus in haar eentje heeft moeten zien te redden.
3) JaHij suggereert dat de band eigenlijk al zo ongeveer professioneel is, met een platencontract, wereldtournees en weet ik niet wat. Alleen is er helemaal niks te vinden over deze band op internet. Terwijl elke band die drie optredens in een buurtkroeg doet tegenwoordig al 20 Google-treffers oplevert. En: zou zo'n gearriveerde band nou echt de moeite nemen om zich zo uit te sloven voor de lokale popprijs van een middelgrote stad? Waarschijnlijk bluffen die jongens een beetje in hun bio. Niet helemaal netjes, maar een hele hoop bands maken die fout.
4) De GRAP had de band moeten vertellen dat deelname aan de popprijs niet goed voor ze is. Dus de GRAP moet elke band die zich inschrijft voor de popprijs uitnodigen voor een gesprek, om uit te zoeken of deelname hieraan wel een geschikte carrierezet is? Bullshit!! Dat lijkt me meer de taak van het platenlabel, of van de boekingsagent die al die internationale toernees regelt.


Zo, dat lucht op
ome joop ome joop (0)   schreef op 24 sep 2005, 04:36:
Zou het misschien zo kunnen zijn dat meneer Hijmans en de zijnen niet alleen de potentie van die ene reggaeband overschatten, maar vooral veels te veel waarde en belang hechten aan de GRAP? Is het niet zo dat iedere band die gewoon zijn best doet om optredens te krijgen (wat mijns inziens (nog steeds) echt heel makkelijk is in A'dam) EN gewoon een mooi niveau heeft de GRAP helemaal niet nodig heeft? En als dat dan zo is, waar maken mensen als meneer Hijmans zich dan druk om (meer dan hun belastingcenten?). En als het dan enkel om hun belastingcenten gaat, krijgt de GRAP dan echt zoveel dat zij met recht kunnen zeggen dat het zonde is dat er zoveel geld besteed word aan het laten spelen van bandjes die zij niet leuk/goed/geschikt genoeg vinden?

Mijn ervaringen met de GRAP zijn niet bijster positief, maar ieder bandje dat wat aan de GRAP gehad heeft gun ik het. Ieder bandje dat niks aan de GRAP gehad heeft, heeft toch iets geleerd. En ik geloof nooit dat de GRAP meer dan 25 eurocent per jaar per inwoner van A'dam krijgt, dus waar hebben we het over..?

Voor de goede orde, ik ben geen amsterdammer dus het zijn mijn belastingcenten toch niet.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 24 sep 2005, 14:27:
Jacob, wat doe jij in het dagelijkse leven? Naast het feit dat je uitmuntende columns schrijft zul je toch wel meer mooie bijdrage's aan de samenleving leveren?
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 24 sep 2005, 17:10:
JCvC,

Het is me nogal wat. En dan bedoel ik jou mening. Het is hast geen mening meer , maar een lithanie. Waarom zo serieus? Ik denk dat JaHij zich rot lacht. Hij is de boel gewoon aan het, tja, gewoon aan het fucken. Denk je niet?
Marijn de Valk Marijn de Valk (1)   schreef op 24 sep 2005, 17:34:
Applaus voor JCvC. Puike reactie.
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 24 sep 2005, 17:38:
Die reactie kan wel puik zijn, maar volgens mij heeft Jacob de mensen met hun reacties precies daar waar hij ze wil hebben.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 24 sep 2005, 17:58:
Tja, Pup, maar dat bereik je ook als je bijv. een column schrijft waarin je voorstander zegt te zijn baby's te verkrachten en vervolgens tegen de muur te pletter te gooien. Dan zitten ook plots heel veel mensen op de kast. Maar wat zegt dat? Niets. Een ongenuanceerd en azijnpisserig stuk over de GRAP blijft een ongenuanceerd en azijnpisserig stuk over de GRAP. Of we met onze reacties nou op het dak, de kast, de plee, de hoek waar de klappen vallen, op ons vriendin, in de kroeg, terug in de moederschoot, onder het bed, bij de zieleknijper of vlak voor de speakers van onze Marshall torens of waar Jacob wil gaan zitten.
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 24 sep 2005, 18:50:
Sonny,

Wat ben en blijf jij een verschrikkelijke vent. Er is wel degelijk een verschil tussen het schrijven van columns met onderwerpen die jij in bovenstaande reactie sugereert, en het schrijven van een zeurderige opruiende column zoals onze Jacob dat doet. Ik weet niet wat voor een blaadjes jij leest, maar dergelijke onderwerpen ben ik nog nooit in een column tegengekomen. Dit bewijst eens te meer dat jij je wat dat betreft van dezelfde tactiek bedient als Jacob dat doet. Of lees jij echt columns met dergelijke onderwerpen?
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 24 sep 2005, 18:56:
Yep, ik lás wel eens columns met een dergelijke strekking en die stonden beslist niet in "blaadjes" zoals jij ze noemt. De schrijver daarvan is overigens vermoord.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 24 sep 2005, 19:03:
ik hoop dat men begrijpt dat ik af en toe wat sarcastisch ben
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 24 sep 2005, 19:35:
Sonny,

We gaan Jacob Hijmans toch niet vergelijken met Theo van Gogh? En gezien de manier waarop je tussen de regels door naar van Gogh verwijst, zonder de bredere strekking en essentie van datgene wat hij in die specifieke columns dan precies te zeggen had, te noemen, vind ik niet kies.

En M Juan,

Velen met jou......
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 24 sep 2005, 20:14:
Jôh, Pup, laat die kies 's trekken, hij zeurt! Zonder eindeloos te gaan discussiëren over wat Theo nou precies gezegd heeft, over wie en waarom en of dat nou zo erg is, wilde ik alleen maar zeggen dat het helemaal niet zo moeilijk is mensen te krijgen waar je ze hebben wil. Neem jezelf.
Gebruikersafbeelding de Noorderling (12)   schreef op 24 sep 2005, 20:24:
Dat is waar.
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 15 dec 2005, 16:39:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat er een vrij grote kern van waarheid in dit verhaal zit.
Wie geen elementen uit dit verhaal in de hendaagse - kapotgesubsidieerde - muziekscene herkent is in mijn ogen naief of wil het niet zien.

Schiet u maar !
coehlén - coehlén - (2)   schreef op 17 dec 2005, 17:54:
Ook heb een hekel aan linkse intellectuelen die niet *echt* werken voor hun geld. DAAR. De vrijwilligers kunnen natuurlijk vrolijk doorblowen, daar geen slecht woord over aub!
(uitgeschreven gebruiker) (uitgeschreven gebruiker) ()   schreef op 17 feb 2006, 18:24:
Tribal Roots was volgens de jury gewoon de beste band van de avond. (was je er trouwens, om dat te zien?) Ze wonen in Amsterdam. GRAP organiseert events voor Amsterdam. Cirkel is rond, toch?

By the Way, GRAP is geen Idols, ze hoeven hier geen slaatje uit te slaan. Ze winnen niets aan Tribal Roots (of wat voor band dan ook) als winnaar. Stichting he...,

Was weer lachen gieren brullen met "Jacob Herman Heijermans".
Sloper Sloper (0)   schreef op 24 feb 2006, 12:44:
Mischien snapte ze niet dat het een bandjeswedstrijd was...
(inburgeringscursus niet afgemaakt...)
 
 
 
 

Populairste artikelen